arrowarrow2backtotopDeutschdropdownEnglishEspañolEestifacebookSuomiFrançaiskarge-service1karge-service2karge-service3karge-service4large-channelslarge-dayslarge-growthlarge-photoslarge-searchlarge-teamlarge-tvlocation-homelocationlocation2logo_domusmailphonephone2PortuguêsquoteРусскийsearchticktwitteryoutube

EVE TARM – EESTI OMA KINNISVARASPETSIALIST CHICAGOS !

Eve Tarm piltMul oli tõeliselt nauditav õhtusöök harukordse inimesega – Eve Tarmiga. Eve on nimelt Coldwell Banker`i maakler Chicagos. Enesestmõistetavalt oli maakleritöö nii siin kui sealpool Atlandi ookeani ja kogemuste vahetamine meie vestluse põhiteemaks.

Kohe alguses pean märkima, et mind üllatas, kuivõrd palju on meie töös ühiseid töövõtteid ja tegevusi. Hoolimata sellest, et Eesti ja USA kinnisvaraturud on väga erinevad. Võib-olla oleme me Domus Kinnisvaras rohketelt müügikoolitustelt omandatud teadmisi lihtsalt nii hästi igapäevatöösse rakendanud? Pigem siiski seetõttu, et maakleritöö olemus ei muutu sellest, kus sa seda teed. Ka kliendid ja nende lahendamist vajavad küsimused on sarnased. Juriidika ja mõningad igapäevased töövahendid on erinevad, kuid töö põhiolemus – väga laiapõhjaline nõustamine – jääb samaks.

USA-s maaklerikarjääri alustamine on Eve Tarmi sõnul päris raske. 4-kuuline koolitus ja eksam ei ole ületamatud, kuid just ülitihe konkurents selles valdkonnas muudab klientide südamete võitmise raskeks. Kui Eestis on algajatel maakleritel kõige lihtsam tegeleda nn otse omanikult müüjatega, siis Chicagos sellist võimalust pole – kinnisvara müüakse vaid maaklerite vahendusel ning ainuesinduslepingute alusel. Paradoksaalselt tähendavad ainuesinduslepingud tänu selgematele suhetele ka tihedamat ja sujuvamat koostööd maaklerite vahel. See toimub MLS-i (Multy Listing System) vahendusel, mis on juba mitmekümne aasta eest loodud süsteem ja millega kõik USA maaklerid liitunud on.

Saavutatud edu puhul peab Eve Tarm määravaks eelkõige varasemat turudusalast kogemust ning põhjalikku süvenemist detailidesse. Häid reklaamtekste jms -materjale tellivad temalt isegi kolleegid. Ent tulemuslik müük algab ammu enne reklaamide kujundamist hoopis maakleri poolt kliendi õige häälestamisega. Seda nii hinnastamise, müügiobjekti ettevalmistamise jms osas, kus kliendil on oluline roll. Eve sõnul selgitab ta kõigile klientidele, et müügiperioodil muutub senine kodu show-pinnaks ja peab sellele vastavalt ka suurepärane välja nägema kogu aeg, sest üksnes sellest sõltub müügihind 2 – 7%.

Eve Tarm valis Coldwell Banker`i omale töötamiseks just laia kontorivõrgustiku tõttu nii USA-s kui väljaspool. Ettevõttel on üle 3000 kontori 43-s riigis, kus töötab üle 86 000 maakleri. Kuna USA-s ollakse üsna mobiilsed, siis on selline lai võrgustik koos pikaajalise kogemusega suureks abiks ükskõik millise kliendi probleemi lahendamisel.